Administratiekantoor

Martin Vlaanderen

Ik ben Martin Vlaanderen en heb met ingang van 1 januari 2012 mijn eigen administratiekantoor gestart. De kerntaken zijn advies geven over, opzetten en voeren van de administratie, het doen van aangiften BTW, LB, IB en VPB en adviseren inzake fiscale zaken.
 Ik zal mij toeleggen op ZZP's, MKB en kleine ondernemingen. Maar ook de particulieren zijn bij mij van harte welkom.

Ik heb de volgende opleidingen genoten:

  • MEAO      - de gecombineerde opleiding Bedrijfsadministratie en Bedrijfseconomie
  • Praehep   - de opleiding Moderne Bedrijfs Administratie
  • Daarnaast heb ik een aantal diploma’s en certificaten behaald voor cursussen zoals Informatisering, Automatisering, Leiding geven en Six Sigma

Ik ben vanaf 1974 bij de volgende werkgevers werkzaam geweest:

  • Rabobank Huizen - van Baliemedewerker tot Hoofd Financiële Administratie en Medewerker Informatisering-Automatisering.
  • Staatsbosbeheer – 1e Medewerker Bedrijfsadministratie
  • Lengers Yachting International B.V. – Boekhouder/Administrateur
  • Stork N.V. – 1e Medewerker Financiële Administratie
  • Cookson Electronics B.V. – 1e Medewerker Financiën en Boekhouding
  • Bhukhanvala Diamond Systems B.V. – Boekhouder/Administrateur
  • Forbitex International B.V. – Boekhouder/Administrateur

Mijn werkervaring omvat een zeer grote variatie en een behoorlijke diversiteit aan werkzaamheden. Maar gesteld mag worden, dat ik altijd affiniteit heb gehad met de financiën en de administratie en/of boekhouding van een onderneming.

Zeker bij de laatste twee werkgevers heb ik veel ervaring opgedaan met het adviseren over, opzetten van en voeren van de boekhouding van één of meerdere ondernemingen.

Daarbij heb ik ook een behoorlijke dosis ervaring opgedaan met het fiscale gedeelte van een onderneming. Dit varieert van het doen van aangiften omzetbelasting, loonheffing, inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting tot het vergaren van fiscale informatie en contacten onderhouden met de fiscus.

Ook heb ik veelvuldig contact gehad met de accountants, fiscalisten en juristen in verband met het regelen van diverse aangelegenheden.

Al met al een goede basis voor het starten van een administratiekantoor.